از جدل تا برهان
دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۱۲ ب.ظ
همان گونه که خدا مثل و مانند ندارد
ضدّ و نقیض هم ندارد.
حال به دو تفسیر از این جمله توجّه کنید:
1- متکلّمین: چیزی به نام «ضدیت» امری است که خدا آن را پدید آورده، پس شامل خود او نمی شود. (به نقل از آقای مرتضی رضوی)
2- فـلاسـفه: خدای متعال وجود محض است، و ضدّ او یعنی عدم.
[ وجود ≠ عدم ].
پ.ن
هرچند، هردوی این سخنان درست اند
اما میانشان فاصله ای است
از جدل تا برهان
۹۰/۰۹/۲۱
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.